LOEKz is genomineerd voor de Dutch Retail Experience Awards 2016 Categorie: De Most Innovative Store
LOEKz Concept Store is genomineerd voor de Dutch Retail Experience Awards(DREA) 2016. Wij zijn genomineerd voor deze Awards omdat wij volgens de vakjury vooruitstrevend zijn op het gebied van beleving. De winkelbeleving wordt steeds belangrijker, zowel offline als online.
LOEKz wordt gezien als een inspiratie voor andere retailers.
Of wij als winnaar uit de bus komen, zal blijken tijdens de Award uitreiking op de Modefabriek, dé toonaangevende fashionbeurs voor retailers, in de Amsterdam RAI op zondag 10 juli.
LOEKz Concept Store
Nog maar net een jaar open, zijn wij enorm trots op deze nominatie. Graag vertellen wij ons verhaal. Wij ontmoeten u graag bij LOEKz!
Dutch Retail Experience Awards
De Dutch Retail Experience Awards (DREA) uitreiking is een jaarlijks nationaal initiatief van mode agentuur en importeur Goodbrandz in samenwerking met gerenommeerd vakblad Textilia. De DREA is een prestigieuze prijs voor retailers die zich op een bijzondere, innovatieve manier onderscheiden in deze tijd. Kortom, een unieke en respectabele prijs voor ondernemers die meebewegen met de ontwikkelingen in de markt. Hierbinnen zijn winkelbeleving, emotie, entertainment en service belangrijke waarden.
Alle genomineerden worden op vijf punten beoordeeld:
Totale winkelbeleving: hoe is de algehele sfeer, sluit het aan op de doelgroep, is er onderscheidendvermogen?
Authentiek karakter merken pakket: hoe divers zijn de productgroepen en hoe onderscheidend is het merkenpakket?
Service: wat doet de winkel aan persoonlijke service?
Combinatie online en offline: in welke mate is de retailer actief om zijn of haar offline activiteiten inde winkel te versterken door online marketingactiviteiten, Social Media en/of online verkoop?
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO): heeft de retailer aandacht voorMaatschappelijk Verantwoord Ondernemen?
De Awards
De Dutch Retail Experience Awards bestaan dit jaar uit:
- de Best Customer Experience Award Overall Concept
- de Best Customer Experience Award Women
- de Best Customer Experience Award Men
- de Best Customer Experience Award Jeans
- de Best Customer Experience Award Shoes & Bags- de Most Innovative Store Award
- de Retail Excellence Award
- de Online Experience Award
- de European Retail Experience Award
Bij elke Award wordt er zowel een juryprijs als een publieksprijs uitgereikt.
De Publieksprijs
Deze wordt bepaald door de stemmen van het publiek. Van 30 mei tot 1 juli kan het publiek meestemmen via het online stemformulier op www.goodbrandz.nl/drea2016
De Juryprijs
Naast de publieksprijs is er de juryprijs. De juryprijs komt tot stand door het deskundige oordeel vaneen vakjury. De jury beoordeelt alle foto’s en ingezonden antwoorden op originaliteit, aan de handvan de 5 beoordelingscriteria. De DREA- jury bestaat dit jaar uit:
- Harry Bijl (innovatie en inspiratiespecialist bij de brancheorganisatie InRetail)
- Gea Eleveld (eigenaresse van Fashion-Up! en oprichter van online platform Fashion055)
- Cécile Scheele (Eigenaresse Goodbrandz en initiatiefnemer Dutch Retail Experience Awards)- Ingrid Ploegmakers (Manager Marketing, Retail en Communicatie bij Colliers International)
- Kim Pereira (hoofdredactrice van het modevakblad Textilia)
- Talita Kalloe (Freelance journalist en copywriter voor verschillende mode-, lifestyle- enretailvakbladen en founder van het platform SoulStores.com).