Nieuwe stadsslogan en logo voor Breda!
'Breda brengt het samen'. Dat is de nieuwe stadsslogan waarmee Breda zich de komende jaren op de kaart zet. Het vertrekpunt is de unieke positionering van Breda: stad met een unieke ligging, stad waar het goed werken en wonen is in een groene en historische omgeving, en stad waar mensen elkaar ontmoeten en aandacht hebben voor elkaar.
Breda brengt het samen!
De afgelopen maanden hebben bewoners, bezoekers, bedrijven en studenten het verhaal van Breda verder aangescherpt. Al snel kwamen drie inzichten sterk naar voren, die leiden tot de stadsslogan.
Breda heeft het samenbrengen van diversiteit en verbondenheid in haar DNA. De stad en haar dorpen, waar dingen samenkomen en waar één plus één drie is, al 800 jaar. De Mark en de Aa, de ideale ligging en een creatief klimaat voor ondernemers, de beste opleidingen en een hoge kroegdichtheid voor studenten, gezellig winkelen en een historische omgeving voor bezoekers, de allure van een grote stad en de geborgenheid van een dorp voor inwoners.
De slogan en het logo zijn de eerste stap om Breda breder te profileren en onze ambities te laden. Samen zijn we trots op Breda! We bouwen samen verder aan een vernieuwende City Marketing organisatie, campagnes en een online platform zodat we Breda aantrekkelijk en relevant houden voor iedereen.
Het logo
Het logo is van en voor Breda. Binnen een eenvoudig stramien kan iedereen een eigen interpretatie geven aan het logo; Bredanaars, organisaties, bedrijven en verenigingen. Door de iconische kruizen en typografie blijft de herkenbaarheid intact.
Vertrekpunt is de unieke positionering van Breda: stad met een unieke ligging, stad waar het goed werken en wonen is in een groene en historische omgeving, en stad waar mensen elkaar ontmoeten en aandacht hebben voor elkaar.
Met de nieuwe stadsslogan zet Breda zich de komende jaren op de kaart.
Daar horen stevige ambities bij: in 2030 staan we in drie kwartier in Parijs, Berlijn, Londen en Kopenhagen, ligt Breda misschien wel als eerste Europese stad in een park, en dragen we dit wereldwijd uit in onze ambassades in de vijf metropoolsteden.
Bredanaars zijn trots op hun Breda en voelen de behoefte om dat samen te delen met de rest van de wereld. Bredanaars die niet alleen aan elkaar vertellen hoe leuk het hier is, maar samen ook aan de buitenwereld. Dat wordt vanaf nu ook collectief uitgedragen.